۱۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۲

در گفتگو با مهر عنوان شد:

ملاک انتخاب بازیکنان برای سفر به ترکیه/ شاید خط خورده‎ها دوباره دعوت شوند

ملاک انتخاب بازیکنان برای سفر به ترکیه/ شاید خط خورده‎ها دوباره دعوت شوند

مربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به انتخاب پانزده بازیکن برای حضور در اردوی آماده‌سازی ترکیه گفت: بازیکنانی که در مرحله نخست تمرینات کارِآیی بهتری داشتند و سریعتر با سیستم دفاعی و حمله آشنا شدند، برای این سفر انتخاب شده‌اند.

صفا علی کمالیان در گفتگو با خبرنگار مهر به روند تمرینات اردونشینان تیم ملی بسکتبال طی روزهای گذشته اشاره کرد و اظهارداشت: بدنسازی همراه با معرفی و مرور کارهای حمله و دفاع برنامه کادر فنی برای مرحله نخست اردوی آماده‌سازی بود که طی روزهای گذشته اجرا شد.

وی ادامه داد: با اجرای این برنامه تمرینی، شرایط بازیکنان به نسبت به روزهای ابتدایی اردو خیلی بهتر شد ضمن اینکه تمرکز بیشتری هم برای ادامه تمرینات پیدا کرده اند.

مربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به انتخاب پانزده بازیکن برای اعزام به اردوی تدارکاتی ترکیه، خاطرنشان کرد: در طی مرحله نخست اردو همه بازیکنان تغییر مثبت داشتند اما در مجموع نفراتی که کارآیی بهتری داشتند و سریعتر با سیستم حمله و دفاع مورد نظر آشنا شدند و تمرینات‌شان را بر اساس آن انجام دادند، برای سفر به ترکیه انتخاب شدند.

"بازیکنانی که در ترکیب تیم اعزامی به ترکیه قرار نگرفته‌اند، بعد از بازگشت تیم ملی به تهران دوباره به اردو فراخوانده می‌شوند"؟، کمالیان در پاسخ به این پرسش گفت: جدایی این دسته از بازیکنان از جمع اردونشینان تیم ملی قطعی و همیشگی نیست و چه بسا در شرایط دیگر دوباره از آنها استفاده کردیم. البته همه چیز به اردوی ترکیه، شرایط بازیکنان در آن و بعد از آن بستگی دارد.

وی تاکید کرد: به هر حال عملکرد بازیکنان در اردوی ترکیه ملاکی برای حضور دوباره آنها در اردوهای آتی است. چه بسا بعد از اردوی ترکیه، بازیکنی به هر دلیلی حتی آسیب دیدگی حذف شود که در آن صورت نیاز به جایگزین کردن است. در هر صورت اینکه از بازیکنانی که در ترکیب تیم اعزامی به ترکیه نیستند، دوباره استفاده می‌کنیم یا نه؛ به طور دقیق مشخص نیست. 

مربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به برنامه‌های آماده‌سازی مورد نظر برای اجرا در اردوی ترکیه یادآور شد: برنامه‌های تمرینی اردوی تهران در ترکیه هم دنبال می‌شود با این تفاوت که یکسری تمرینات جدید را به کارهای قبلی اضافه می‌کنیم. ضمن اینکه برگزار کننده دیدارهای تدارکاتی هم خواهیم بود.

کمالیان در این زمینه توضیح بیشتری داد و گفت: الجزایر، تونس، اردن و مصر تیم‌هایی هستند که همزمان با ایران در ترکیه اردو دارند. قرار است با این تیم‌ها دیدارهای تدارکاتی درون اردویی داشته باشیم. البته ظاهرا اردنی‌ها تمایلی به بازی ندارند اما برای دیدار با سه تیم دیگر مشکلی وجود ندارد. در هر صورت برای تیم ملی بسکتبال ایران، برگزاری سه دیدار هم در ترکیه کافی است. اگرچه دیدار بیشتر به نفع‌مان است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال که برای حضور در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا آماده می‌شود، صبح شنبه عازم ترکیه می‌شود و تا 27 خردادماه تمریناتش را در استانبول پیگیری می‌کند.

مسابقات قهرمانی مردان آسیا دهم تا نوزدهم مردادماه در مانیل فیلیپین برگزار می‌شود. سه تیم برتر این رقابت‌ها سهمیه جهانی می‌گیرند.

کد خبر 2070369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha